تردد ۴۵ هزار زائر از تمرچین | رکورد تردد زائرین خارجی شکسته شد-راهبرد معاصر

تردد ۴۵ هزار زائر از تمرچین | رکورد تردد زائرین خارجی شکسته شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش ۱۰ درصدی تردد زائرین خارجی از پایانه مرزی تمرچین و شکسته شدن رکورد تردد زائرین خارجی از این پایانه مرزی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 27
کد خبر: ۲۵۵۶۴۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر افزود: در اربعین سال جاری بیش از ۴۵ هزار زائر خارجی، پایانه مرزی تمرچین را برای زیارت کربلای معلی انتخاب کردند که نسبت به مدت زمان سال گذشته رشد ۱۰ درصدی دارد.

وی با تاکید به اینکه ملیت زائرین خارجی اربعین حسینی متردد از پایانه مرزی تمرچین از کشور‌های آذربایجان، ترکیه، گرجستان و نخجوان بود، تصریح کرد: به تفکیک آمار، در اربعین سال جاری بیش از ۲۰ هزار زائر خارجی از پایانه مرزی تمرچین وارد کشور و بیش از ۲۵ هزار نفر نیز از این مسیر از کشور خارج شدند که از نظر ورودی ۷ درصد و خروج زائر نیز ۱۲ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

دست نشان در خصوص تردد زائرین ایرانی نیز اظهار کرد: در مجموع بیش از ۶۵ هزار زائر ایرانی از گذرگاه تمرچین به سمت عتبات عالیات تردد داشتند که از این تعداد، نزدیک به ۳۶ هزار زائر از کشور خارج و بیش از ۲۹ هزار نفر نیز وارد کشور شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در مجموع در اربعین سال جاری بیش از ۱۱۰ هزار نفر زائر ایرانی و خارجی پایانه مرزی تمرچین را برای تردد خود انتخاب کردند که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده برای برگشت زائرین از سمت عراق به کشور در میزان ورودی زائر به کشور ۸ درصد افزایش تردد را نسبت به سال قبل شاهد بودیم. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار